Asensi Descalç, investigador d’EvalPub, publica un article sobre l’impacte dels impostos turístics
< Tornar a notícies

L'investigador d'EvalPub, Asensi Descalç, ha publicat juntament amb José Ramón Ruíz Tamarit (Univ. València) un article on analitzen el sector turístic, la solució òptima del problema d'elecció del turista així com l'impacte d'un impost turístic en la competitivitat i els ingressos dels productors dels mercats turístics.

L’article ha sigut publicat en el vol. 30 núm. 2 de la revista Tourism Economics.

Resum

Proposem un model per al sector turístic assumint bàsicament dos mercats, un de servicis turístics i un altre d’allotjament. Estos submercados es consideren separats però interrelacionats. La naturalesa de la retroalimentació està determinada per una complementarietat vertical entre servicis turístics i allotjament. Obtenim la solució òptima del problema d’elecció del turista, la demanda primària de servicis turístics i la demanda derivada de pernoctacions. Després, ens centrem en els resultats d’equilibri suposant mercats turístics perfectament competitius. No abordem les externalitats causades per les activitats turístiques. En conseqüència, ens allunyem de l’eficiència introduint un impost sobre les pernoctacions i examinand les conseqüències per a la competitivitat i els ingressos dels productors en cada mercat. Els elements clau de la resposta són, a més dels preus de reserva, les elasticitats directa i croada de la demanda de servicis turístics. L’estudi dels paràmetres estructurals amplia i completa la nostra anàlisi del turisme.

Accés En línia