Estructura, dimensió econòmica i impacte econòmic de Berklee

Entitat contractant

Berklee College of Music

Duració

  • 2019
  • 2020

Investigadors

Investigador principal: Amadeo Fuenmayor

Investigadors: Rafael Granell y Teresa Savall

Resum:

Berklee va obrir un centre educatiu a la ciutat de València l’any 2012, anomenat Campus Berklee València. Des d’aleshores, han passat pel Campus més de 1.000 estudiants internacionals que han cursat els quatre màsters oferts pel centre, a més d’altres cursos desenvolupats per la institució durant el curs acadèmic.

Aquest informe s’estructura en tres grans seccions. En primer lloc, es fa una descripció de l’evolució històrica de Berklee al seu campus de València. Tot i que recent, la trajectòria acadèmica està clarament consolidada. En segon lloc, es fa una anàlisi de l’impacte social que suposa l’existència de Berklee a la Comunitat Autònoma Valenciana. Per fer-ho, s’utilitza la metodologia de la Taules Input-Output, la més comuna en aquest tipus d’anàlisi. Es tracta de mesurar, no sols l’aportació al PIB de Berklee, sinó tot l’impacte que se’n deriva. L’activitat d’aquesta institució, així com les despeses associades a la seua existència, té un efecte arrossegament en tota l’estructura productiva valenciana. Finalment, a la tercera secció s’analitza qualitativament l’impacte social que genera Berklee. A més de canvis en la producció, la renda i l’ocupació a la Comunitat Valenciana, Berklee hi té un paper crucial des del punt de vista social i comunitari. El seu paper a la vida cultural és ampli i innegable, generant multitud d’efectes positius que van més enllà del mer augment en l’activitat productiva.