A new strategy for measuring tourism demand features

Asensi Descals Tormo
María José Murgui García
José Ramón Ruiz Tamarit

2024
Article

Resum

Comprendre el comportament dels turistes, les elasticitats de la demanda i el poder adquisitiu dels turistes habituals que visiten un destí és de gran interés per a la indústria turística de cara a l’estratègia empresarial i per als governs de cara a les polítiques públiques de turisme. #Ací proposem un nou mètode per a estimar empíricament les elasticitats preu propi i preu creuat de la demanda de béns i servicis turístics, així com una forma innovadora de mesurar la utilitat marginal de la renda del turista mitjà. En el sector turístic, considerem que existixen dos mercats rellevants: un de béns i servicis turístics i un altre d’allotjament. Estos estan separats però interrelacionats a causa de la retroalimentació entre les demandes d’allotjament i productes turístics a través d’una relació vertical de complementarietat. La solució òptima al problema d’elecció del turista consistix en una demanda primària de servicis turístics i una demanda derivada de pernoctacions. Ens centrem en obtindre estimacions robustes de les elasticitats corresponents a la primera mitjançant la previsió de la segona. La major part de la modelització empírica de la demanda turística consistix en equacions ad hoc que no estan directament adscrites a un marc teòric específic. El nostre treball oferix una sòlida caracterització dels vincles empírics entre la demanda de béns i servicis turístics i l’allotjament utilitzant la teoria econòmica. Este treball amplia la teoria existent i realitza una important contribució a l’empírica de l’economia del turisme, amb una aplicació a la base de dades de turisme d’Austràlia, el Canadà, Espanya i els Estats Units que quantifica les elasticitats de la demanda i identifica l’estatus socioeconòmic dels seus respectius turistes.

Referència

Descals-Tormo, A., Murgui-García, M. J., Ruiz-Tamarit, J. R. (2024). A new strategy for measuring tourism demand features[J]. National Accounting Review, 6(4): 480-497. doi: 10.3934/NAR.2024022

Línies d'investigació