¿Son efectivas las becas y las ayudas de cara a la continuidad y mejora de los resultados educativos en primaria y secundaria?

Mauro Mediavilla

2017
Informe

Resum:

Un dels elements sobre els quals s’ha centrat el debat educatiu en els últims anys és l’elevat nombre d’individus que no continuen els seus estudis més enllà de l’educació obligatòria, quantificat en una elevada taxa d’abandó escolar prematur. La literatura indica que aquest fenomen és el resultat de l’acció acumulativa d’una sèrie de factors de vulnerabilitat (individual, familiar i ambiental). En aquest marc, la present revisió planteja la qüestió de si les beques i ajudes a l’estudi poden actuar com a factor dinamitzador de la permanència en el centre escolar i/o de la millora dels resultats educatius i, a més, tracta d’esbrinar quin disseny produeix majors efectes.

 

Referència:

Mediavilla, M. (2017): “¿Son efectivas las becas y las ayudas de cara a la continuidad y mejora de los resultados educativos en primaria y secundaria?”. Fundació Jaume Bofill