Bullying as Determinant of Academic Performance. A Case Study for the Community of Madrid Using Administrative Data

Gisela Rusteholz
Mauro Mediavilla
Luis Pires

2023
Article

Resum 

L’assetjament escolar és un problema que afecta xiquets i adolescents de tot el món i les seues repercussions poden perdurar durant tota la vida adulta. L’objectiu principal d’aquesta investigació és estudiar la incidència de l’assetjament escolar en el rendiment acadèmic dels alumnes dels centres educatius de la Comunitat de Madrid. Les bases de dades utilitzades són les de les Proves de Competència, una avaluació censal realitzada a tots els alumnes de 10é de Primària de Madrid durant l’any 2017 (quasi 32.000 alumnes). Per a analitzar aquestes dades, duem a terme una aproximació metodològica multinivell per a identificar l’associació quantitativa del bullying amb el rendiment acadèmic i estimar la probabilitat que el rendiment es veja afectat pel nivell de bullying existent en el centre escolar. Els resultats indiquen que l’assetjament escolar té una correlació negativa amb totes les competències avaluades i que l’assetjament escolar pot afectar els estudiants amb baix o alt rendiment acadèmic de diferents maneres, depenent de quina competència s’avalue.

Referència 

Rusteholz, G.; Mediavilla, M.; & Pires, L.; (2023): Bullying as Determinant of Academic Performance. A Case Study for the Community of Madrid Using Administrative Data, Journal of School Violence. DOI: 10.1080/15388220.2023.2186416

Línies d'investigació