Condicionantes del rendimiento académico en la escolaridad primaria en Brasil. Un análisis multifactorial

Mauro Mediavilla
Liliana Gallego

2016
Article

Resum:

Una problemàtica educativa actual al Brasil és l’alt percentatge d’alumnes en l’escolaritat primària que mostren un baix nivell acadèmic. Aquesta situació justifica l’anàlisi dels determinants del rendiment acadèmic en matemàtiques per a la totalitat d’alumnes i la seua comparació al col·lectiu amb un rendiment considerat insuficient. Per a això, s’empra una aproximació lineal i multivariant a partir de les dades contingudes en la base de dades de el Sistema de Avaliação dona Educação Bàsica 2005. En conjunt, els resultats obtinguts permeten afirmar que les dimensions associades a l’educabilitat resulten determinants per a comprendre els rendiments observats en l’educació primària.

 

Referència:

Mediavilla, M.; Gallego, L. (2016): Condicionantes del rendimiento académico en la escolaridad primaria en Brasil. Un análisis multifactorial, Educacao e Sociedade, 37(134), pp. 195-216. DOI: https://doi.org/10.1590/ES0101-7330201683265

 

Línies d'investigació