Education Vouchers in Spain: the Valencian Experience

Rafael Granell

Article

Resum:

Aquest article presenta una descripció i una avaluació econòmica del primer programa de vals educatius espanyol: el sistema de bo guarderia a València. Aquest programa va començar en 1992 amb un pressupost moderat, però s’ha anat desenvolupant lentament i en l’actualitat destina 3.282.000 € (2.898.000$) per a finançar l’educació de més de 5.000 xiquets. Aquesta avaluació se centra en els dos objectius principals proposats pel govern local: la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació i la lliure elecció dels pares. L’anàlisi de les dades de l’any escolar 1998-1999 mostra que els vals permeten escolaritzar a una important quantitat de xiquets pobres i també permeten que molts pares trien l’escola que prefereixen. No obstant això, a causa de les característiques i limitacions del sistema valencià, aquests efectes no són tan significatius com caldria esperar. A més, els pares han manifestat la seua preferència per altres mecanismes de finançament públic, com la dotació pública o les subvencions a col·legis privats.

 

Referència:

Granell, R. (2002): Education Vouchers in Spain: the Valencian Experience, Education Economics, 10(2), pp. 119-132. DOI: https://doi.org/10.1080/09645290210126878

Línies d'investigació