Effects of grade retention policies: a literature review of empirical studies applying causal inference

Javier Valbuena
Mauro Mediavilla
Álvaro Choi
María Gil

2020
Article

Resum:

La identificació dels efectes causals de les polítiques de retenció de notes és d’enorme rellevància tant per als investigadors com per als responsables polítics. Aprofitant la disponibilitat de conjunts de dades longitudinals més detallades, els investigadors han pogut aplicar diferents estratègies d’identificació que aborden els problemes clàssics de biaix de selecció i heterogeneïtat no observada que han plagat els estudis anteriors sobre l’efecte de la retenció. Presentem una revisió bibliogràfica sistemàtica dels estudis empírics que pretenen revelar els efectes causals de la retenció. Aquest estudi subratlla la necessitat de considerar i avaluar diferents tipus de polítiques de retenció de grau, ja que els seus efectes varien en funció de diverses dimensions (com el moment de la política, els grups de comparació, la duració dels efectes o els entorns institucionals). D’acord amb els resultats de la nostra revisió, concloem que és poc probable que la retenció de notes siga una política eficient, ja que els costos associats a la política poden superar fàcilment els potencials (febles) beneficis de la retenció. Per tant, és necessari considerar polítiques alternatives a la retenció, o polítiques que puguen utilitzar-se en combinació amb ella, amb la finalitat de millorar el rendiment dels alumnes de baix rendiment, en particular els alumnes de risc caracteritzats per un perfil de baixa capacitat.

 

Referència:

Valbuena, J.; Mediavilla, M., Choi, A.; Gil, M. (2020): Effects of grade retention policies: a literature review of empirical studies applying causal inference, Journal of Economic Surveys, 35 (2), pp. 408-451. DOI: https://doi.org/10.1111/joes.12406