Factors Influencing Teachers’ Use of ICT in Class: Evidence from a Multilevel Logistic Model

Nerea Gómez-Fernández
Mauro Mediavilla

2022
Article

Resum:

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) s’han convertit en un factor clau en el context educatiu, especialment després de la pandèmia del COVID-19, i, correctament implementades, poden contribuir a millorar el rendiment acadèmic. L’objectiu d’aquesta investigació va ser analitzar els factors que influeixen en la decisió dels professors d’utilitzar les TIC amb major o menor freqüència per a fer tasques i exercicis en les seues classes. Per a això, estimem un model logístic multinivell amb dades censals de l’avaluació individualitzada dels alumnes de la Comunitat de Madrid (Espanya) realitzada al final del curs 2018-2019 en educació primària i secundària. A més, apliquem tècniques d’imputació múltiple per a tractar els valors perduts. Sobre la base dels nostres resultats, trobem que els professors motivats que han rebut formació en TIC, que imparteixen classes tranquil·les i respectuoses, i que treballen en centres en els quals els alumnes tenen accés a dispositius digitals i utilitzen sovint les TIC a casa, tenen una alta predisposició a utilitzar les TIC en les seues classes. Tenint en compte els nostres resultats, les nostres recomanacions es dirigeixen a millorar la formació del professorat en TIC, a fomentar un ús freqüent però responsable de les TIC a casa i a augmentar la dotació de recursos tecnològics en els centres educatius.

 

Referència:

Gómez-Fernández, N.; Mediavilla, M. (2022): Factors Influencing Teachers’ Use of ICT in Class: Evidence from a Multilevel Logistic Model, Mathematics, 10(5), pp. 799. DOI: https://doi.org/10.3390/ math10050799

Línies d'investigació