Is There Real Freedom of School Choice? An Analysis from a Study in Chile

Mauro Mediavilla
Adrián Zancajo

2018
Article

Resum:

Entre 1981 i 1990, Xile va començar a aplicar una reforma educativa basada en l’elecció d’escola i un sistema de finançament a través de vals. En teoria, el sistema assegura una total llibertat d’elecció d’escola per part de les famílies. Aquest treball tracta d’identificar l’existència de factors que condicionen el procés de matriculació en els diferents tipus d’escoles existents hui dia en el sistema educatiu xilé, el major quasi-mercat d’Amèrica Llatina. Els resultats mostren una estratificació i separació social per escoles i indiquen com la distància geogràfica i la composició social són els factors més crítics per a les famílies a l’hora de triar una escola.

 

Referència:

Mediavilla, M.; Zancajo, A. (2018): Is There Real Freedom of School Choice? An Analysis from a Study in Chile, International Journal of Educational Reform, 27(1), pp. 86-104. DOI: https://doi.org/10.1177/105678791802700105

Línies d'investigació