Luis Pires
María-Jesús Mancebón
Mauro Mediavilla
José-María Gómez-Sancho
Resum
El mètode d’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), en el qual algunes assignatures s’impartixen en una llengua estrangera (anglés), es va iniciar a Espanya en 2005 i s’ha estés progressivament a la mitat dels centres públics. Els resultats han sigut molt positius; no obstant això, s’ha argumentat que estudiar les assignatures en una llengua estrangera pot reduir els resultats educatius dels alumnes. Este treball avalua esta crítica en el programa bilingüe de Madrid adoptant un enfocament de Propensity Score Matching, amb les dades de PISA 2015 i 2018. El model definix una submuestra homogènia d’estudiants de centres bilingües i no bilingües en termes de les característiques observables que poden influir conjuntament tant en la selecció del tipus de centre com en els resultats educatius. Els nostres resultats, robustos a la mostra i al biaix ocult inobservable, indiquen que el programa bilingüe de Madrid, a més de millorar el nivell d’anglés dels alumnes, no reduïx les competències de les assignatures impartides en anglés o en espanyol.
Referència
Pires, L., Mancebón, M.J., Mediavilla, M., Gómez-Sancho, J.M. (2024). New evidence on the impact of learning in a foreign language on educational outcomes. Studies in Educational Evaluation, https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2024.101386