Tourist choice, competitive tourism markets and the effect of a tourist tax on producers revenues

Asensi Descals i Tormo
José Ramon Ruiz Tamarit

2024
Article

Resum

Proposem un model per al sector turístic assumint bàsicament dos mercats, un de servicis turístics i un altre d’allotjament. Estos submercados es consideren separats però interrelacionats. La naturalesa de la retroalimentació està determinada per una complementarietat vertical entre servicis turístics i allotjament. Obtenim la solució òptima del problema d’elecció del turista, la demanda primària de servicis turístics i la demanda derivada de pernoctacions. Després, ens centrem en els resultats d’equilibri suposant mercats turístics perfectament competitius. No abordem les externalitats causades per les activitats turístiques. En conseqüència, ens allunyem de l’eficiència introduint un impost sobre les pernoctacions i examinand les conseqüències per a la competitivitat i els ingressos dels productors en cada mercat. Els elements clau de la resposta són, a més dels preus de reserva, les elasticitats directa i croada de la demanda de servicis turístics. L’estudi dels paràmetres estructurals amplia i completa la nostra anàlisi del turisme.

Referència

Descals-Tormo, A., & Ruiz-Tamarit, J.-R. (2024). Tourist choice, competitive tourism markets and the effect of a tourist tax on producers revenues. Tourism Economics30(2), 283-300. DOI: https://doi.org/10.1177/13548166221145081

Accés En línia