Es publica en el blog del INEE un post sobre un estudi realitzat per investigadors d’EvalPub
< Tornar a notícies

L'estudi de Rusteholz, Mediavilla i Pires (2023) se centra en identificar l'efecte que té l'assetjament escolar sobre el rendiment acadèmic dels alumnes de 4t d'ESO dels centres escolars de la Comunitat de Madrid.

El nou d’aquest estudi és que realitza (1) un estudi de prevalença del fenomen amb dades censals de la Comunitat i amb dos informants, el professor i el director, (2) una estimació quantitativa de l’associació lineal entre l’assetjament i el rendiment acadèmic, (3) una estimació de la probabilitat de veure reduït el rendiment en entorns on el problema és més prevalent, i (4) una anàlisi cuantílico en funció del nivell acadèmic dels estudiants, que permet demostrar que l’efecte és diferent per a cada competència. A més, l’estudi permet visibilitzar la magnitud de les conseqüències que pot tindre l’assetjament escolar sobre el rendiment.

Accés a la publicació completa