Publicaciones

Factors Influencing Teachers’ Use of ICT in Class: Evidence from a Multilevel Logistic Model

Mathematics

Nerea Gómez-Fernández
Mauro Mediavilla

2022
Artículo

El impacto del acoso escolar en el rendimiento académico en España

Fundación Alternativas

Gisela Rusteholz
Mauro Mediavilla

2022
Informe

Exploring the relationship between Information and Communication Technologies (ICT) and academic performance: A multilevel analysis for Spain

Socio-Economic Planning Sciences

Nerea Gómez-Fernández
Mauro Mediavilla

2021
Artículo

Effects of grade retention policies: a literature review of empirical studies applying causal inference

Journal of Economic Surveys

Javier Valbuena
Mauro Mediavilla
Álvaro Choi
María Gil

2020
Artículo

The intergenerational effect of parental enthusiasm for reading

Applied Economic Analysis

Jose G. Clavel
Mauro Mediavilla

2020
Artículo

Does educational management model matter? New evidence for Spain by a quasiexperimental approach

Empirical Economics

María J. Mancebón
Domingo P. Ximénez-de-Embún
Mauro Mediavilla
José M. Gómez-Sancho

2019
Artículo

Factors that influence the financial literacy of young Spanish consumers

International Journal of Consumer Studies

María J. Mancebón
Domingo P. Ximénez-de-Embún
Mauro Mediavilla
José M. Gómez-Sancho

2019
Artículo

El papel de los padres en el desarrollo de la competencia lectora de sus hijos

Fundación Ramón Areces y Fundación Europea Sociedad y Educación

Jose G. Clavel
Mauro Mediavilla

2019
Informe