Innovation at the workplace: Do professional competencies matter?

Luis E. Vila
Pedro J. Pérez
Vicente Coll

2014
Article

Resum:

Aquest article analitza la propensió dels individus a innovar en entorns professionals, centrant-se en el perfil competencial específic dels individus que exerceixen un paper en la incorporació d’innovacions de producte, tecnològiques i de coneixement en el treball. L’anàlisi es basa en la literatura econòmica i de gestió sobre la innovació, el comportament innovador i les competències per a comprendre millor les relacions entre el procés de desenvolupament de competències i el comportament innovador en els entorns laborals. Utilitzant dades de REFLEX, una enquesta europea sobre la transició de l’educació superior al mercat laboral, el component empíric d’aquest estudi estima models de resposta discreta per a explicar la propensió dels individus a innovar en el treball. Els models prenen les respostes a un conjunt de 19 ítems del qüestionari com a base per a determinar els perfils de competència dels individus, al mateix temps que incorporen característiques de l’empresa, de l’entorn laboral i personals. Els resultats de l’estimació demostren l’existència d’efectes marginals significatius de determinades competències sobre la probabilitat que els individus actuen com a innovadors en el lloc de treball. Competències com l’atenció a les noves oportunitats, la capacitat de presentar productes, idees o informes, la capacitat de mobilitzar les capacitats dels altres, la capacitat d’aportar noves idees i solucions, i la capacitat d’utilitzar ordinadors i Internet semblen tindre efectes marginals més forts sobre la probabilitat d’innovar i, en conseqüència, sorgeixen com a competències clau per a explicar la propensió dels individus a convertir-se en innovadors en els seus entorns laborals.

 

Referència:

Vila, L.E.; Pérez, P.J.; Coll, V. (2014): Innovation at the workplace: Do professional competencies matter?, Journal of Business Research, 67(5), pp. 752-757. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2013.11.039

Línies d'investigació